icon

31 October 2010

I LOVE MOSCOW

 Moskva. Je to najväčší štát na svete, v ktorom je možné naozaj všetko. Áno. Je to tak. Moja návšteva tohto naozaj obrovského veľkomesta trvala 3 týždne. Počas tohto pobytu som navštívila nielen Červené námestie, ale aj chrámy, zábavné parky, ktorých bolo niekoľko, nákupné centrá...
S mojou triedou sme bývali v Inštitúte Puškina. Bolo to neďaleko od centra Moskvy, takže každý deň sme chodili na zástavku metra, ktorá sa nachádzala asi 200 metrov od Inštitúta. Každé ráno sme však vstávali o 8,00, spočiatku to bolo veľmi zložité, pretože čas medzi Európou a Ruskom je posunutý o dve hodiny.  Keď sme vstali, museli sme
ísť na hodiny, ktoré sa nazývali páry, a trvali 90 minút, takže sme v "škole" presedeli tri takéto páry. Medzitým sme mali samozrejme prestávky na jedenie. :) Potom sme išli do mesta. Prvýkrát keď som schádzala dole tými dlhočiznými eskálátormi dole na stanicu metra, a to myslím naozaj veľmi dlhé eskalátory, mala som strach. Predsa na Slovensku metro nie je, a ten zvuk ako metro zastavovalo. Môj prvotný pocit bol šok. Ale postupne som si to metro zamilovala. Samozrejme do metra musíte nastupovať veľmi rýchlo, ja som samozrejme bola vždy medzi poslednými a tak sa mi aj stalo, že ma metro raz privrelo, mala som modrinu, ale nevadilo mi to. :) Mojím najväčším zážitkom bolo Červené námestie. Ktoré je naozaj červené. Na tomto námestí sme stáli skoro každý deň.  Tu sa nachádza Mauzóleum, v ktorom leží Lenin. Všetko je prísne chránené, takže sme museli prechádzať cez akoby som to nazvala senzory?, v tomto mauzóleu sme museli naozaj veľmi potichu prechádzať. A pohľad na Lenina bol nezabudnuteľný, vyzeral naozaj akokeby spal. V našej triede potom nastali aj otázky, či je pravý, či nie je z vosku....ale je naozaj pravý. :)  Mali sme možnosť ísť aj do nákupných centier, ja som samozrejme neodolala a hneď som skočila do jedného. Nachádzal sa pod zemou, mal názov "Охотный ряд". Nachádzali sa tu obchody ako Roxy, Stradivarius, Zara....a ešte kopa ďalších, čo sa u nás ani nenachádzajú :) Navštívili sme aj "Кремль" (čítaj Kremľ), kde sa nachádzali chrámy, múzeum so starodávnym cárskym oblečením a kočmi. A veľa ďalších zážitkov mám, o ktorých by som naozaj vedela rozprávať hodiny, a niektoré z nich sú neopísateľné, snáď som Vás týmto článkom moc neunavila :)

mimi ♥
Metro z nástupišťa Beľajevo.



Nočný výhľad z našej izby v Inštitúte.


Ja - pred Chrámom Vasilija Blaženného.


Výhľad z lietadla cestou späť na Slovensko.

6 comments:

@ said...

jéé to by se mi líbilo, kdybych byla taky takhle vyslaná do nějaké exotiky! asi jsem si vybrala blbý školy..
a to metro je stejný jako pražský, to je vtipný :D

Foly D. Sante said...

išla by som hneď, ael že vraj Moskva je strašne drahá.
Musel to byť skvelý zážitok

K said...

hmmmm, musím sa tam ísť niekedy pozrieť vyzerá to vážne exoticky a zaujímavo.... niečo iné, ako všetky veľkomestá.. :)

J. said...

Aj ja tam raz pojdem:) Krasne fotky!

Espresso said...

vypadá to hezky. 3 týdny? wow! ale Moskva mě teda zrovna netáhne... :D
ale hezké fotečky x)

Renny♥ said...

Ahojký, zlato, prosím hlásla bys pro Mě zde: http://xoxo-adeliis.blog.cz/1011/dalsi-kolo-sonp ? Kdyžtak oplatím, předem moc díki ♥